reklama

Najlepší idú za nami... kým nezmúdrejú

V poslednej dobe to vyzerá, akoby sa roztrhlo vrece s článkami na takúto tému. Ktovie prečo... :-) Tak som sa rozhodol aj ja priložiť svoje polienko. Možno sa z toho poučíte a nespravíte rovnakú chybu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (127)

Slogan „najlepší idú za nami“ je notoricky známy. Ainštitúcia, ktorá sa ním prezentuje, asi tiež. Neviem, aké s ňou máteskúsenosti vy, tie moje boli dlhodobo neutrálne. Žiadne nadšenie zo superslužieb, ale ani dôvod na zatracovanie. Až donedávna...

Som viac než dva roky hrdým majiteľom kreditnej Visa kartyvystavenej práve touto bankou. A využíval som ju celkom statočne. Teda - častoa v slušných objemoch.

Ale najprv vysvetlenie pre tých, ktorí sa s kreditkou mocnekamarátia: kreditná karta je forma pôžičky. Platíte ňou za tovar či služby, vskutočnosti platí banka (a rovno obchodníkovi stiahne 3% zo sumy - to je info pre MartinaVystavila - nič nie je zadarmo) a vy sa zadlžujete. Raz za mesiac vám prídevýpis. Ak ho zaplatíte celý v termíne, je to O.K., pôžička bola bez úrokov, apri slušnom obrate aj bez poplatku za kartu. Z toho, čo neuhradíte, potom vďalšom mesiaci platíte úrok. Musíte však zaplatiť aspoň minimálnu predpísanúčiastku. Ak neuhradíte ani tú, schytáte sankčný úrok, ktorý je samozrejme odosť vyšší.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No a teraz naspäť k mojej karte. V lete som si dovolil ísťna dovolenku práve v čase, keď mi mal byť doručený výpis a logicky tam spadalaj termín jeho splatnosti. Keďže som bol tentokrát mimoriadne zodpovedný, deňpred odchodom som previedol odhadovanú dlžnú sumu banke na účet.

A to bola chyba!

V účte, ktorý mi prišiel ďalší mesiac ma okrem nových obratov čakaloaj jedno veľké prekvapenie: sankčný úrok vo výške 660.- Sk.

To bola na mňa silná káva. Nasledoval telefonát na príslušnúslužbu, a tam mi pracovníčka milo vysvetlila, že som v stanovenom termíne (tedamedzi dátumom vystavenia výpisu a dátumom jeho splatnosti) nezaplatil animinimálnu čiastku. Vraj tak majú nastavený software a nedá sa s tým ničurobiť... A že ma teda banka oprávnene sankcionuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Očakával som od nej reakciu typu - „viete, toto sú ojedinelé prípady, máme to tu tak hlúpo nastavené, hneďteraz vám tú sumu pripíšem ako kredit do ďalšieho mesiaca, prepáčte...“ -ale to som bol teda strašne naivný. Razom sa zo mňa stal nespoľahlivý klient,ktorý nie je schopný v lehote splatnosti zaplatiť banke ani len minimálnu časťposkytnutého kreditu.

Hm... a vlastne mala pravdu. Čo na tom, že banka už v čase predvystavením výpisu mala k dispozícii takmer celú dlžnú sumu - zaplatil som juzjavne príliš skoro. Sankčný úrok bol navyše vypočítaný z celkového obratu zamesiac a vôbec sa nebral do úvahy len nesplatený zostatok. Čo na tom, že z každej mojej uskutočnenej transakcie mábanka 3% (a za tých cca 30mesiacov to je pekných pár tisíc). Treba zarobiť viac. Na každom. A zakaždú cenu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak som zmúdrel. Chcete aj vy?

Ak ste akcionárom spomínanej inštitúcie, buďte v pohode -snaží sa pre vás zarobiť maximum.

Ak ste jej zákazníkom, môže to byť trochu nepríjemné,pretože to maximum sa snaží zarobiť práve na vás. Ale máte šancu. Ja som sarozhodol so službami danej inštitúcie skončiť. Nie hneď. Za zrušenie kreditkychcú ďalších 500 Sk, takže bude výhodnejšie ešte ju nejaký čas používať a nechaťvyexpirovať. Len dva mesiace predtým treba nahlásiť, že už nemám záujem oďalšiu. Nemusím byť najlepší. Stačí byť trošku - trošičku múdrejší. A ísť zaniekym iným...

Eugen Kocák

Eugen Kocák

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Len moja povestná skromnosť mi bráni toho napísať o sebe viac... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu